سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خواندنی

قال علی علیه السلام : فوَ ربّ علیٍّ انّ حُجّتها علیها قائمةٌ ماشیةٌ فی طرفاتها داخلةٌ فی دورها و قصورها.
حضرت علی علیه السلام فرمودند: سوگند به خدای علی علیه السلام در چنین روزگاری (زمان غبیت) حجت خدا در میان آنهاست در کوچه و بازار آنها گام برمی دارد و بر خانه آنها وارد می شود.
قال امیرالمؤمنین علیه السلام :
المهدی أقبل أجوز هو صاحب الوجه الأقمر و الجبین الأزهر صاحب الشامة و العلامة.
حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند:
حضرت مهدی علیه السلام دیدگانی مشکی، موهایی پرپشت، چهره ای چون ماه تابان ، پیشانی باز و درخشان، خالی برگونه راست و نشانه ای دارد(مهر نبوت میان دو کتف).
قال علی علیه السلام :
فَوَ ربّ علیٍّ ....جوالة فی شرق الارض و غربها تسمع الکلام و تسلّم علی الجماعة.
حضرت علی علیه السلام فرمودند:
سوگند به خدای علی علیه السلام ... (در زمان غیبت امام زمان علیه السلام ) در شرق و غرب جهان به سیاحت می پردازد و گفتار مردمان را می شنود و بر اجتماعات آنها وارد شده و سلام می فرماید.
قال علی علیه السلام :
یسری فی ستره عن الناس لا یبصر القانف أثره ولو تابع نظره.
حضرت علی علیه السلام فرمودند:
او در زمان غیبت در میان مردم پوشیده از آنها زندگی می کند که اثر ناشناس جای پای او را نمی بیند اگر چه با دیده ی دقت بنگرد.
نقل از سررسید محض یار مهربان
از امام علی علیه السلام روایت است که فرمود: برای قائم ما غیبتی است که مدت آن به درازا خواهد کشید ، شیعیان را گویی با چشم خود می بینم همانند گله ی بی صاحبی که در دشت و صحرا پراکنده شده بدنبال چراگاه می گردند. در غیبت او به جستجو می پردازند ونمی یابند آگاه باشید که هرکس بر آئین خوداستوار بماند و در اثر طول غیبت دلش را قساوت نگیرد، روز قیامت در کنا رمن خواهد ماند. کمال الدین صفحه 303.